Ιστολόγιο

Θετική Ενέργεια Χωρίς Καφεΐνη

Θετική Ενέργεια Χωρίς Καφεΐνη

Όταν χρειαζόμαστε ενέργεια η πρώτη μας σκέψη είναι να φτιάξουμε έναν καφέ. Είναι γεγονός ότι ο καφές μας δίνει γρήγορα την ενέργεια και τη ζωντάνια που χρειαζόμαστε εκείνη τη στιγμή. Μήπως όμως αυτή η ενέργεια δεν είναι θετική και, επίσης, μήπως η υψηλή κατανάλωση καφέ έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας;

Ας δούμε με ποιο τρόπο η καφεΐνη μας δίνει ενέργεια. Η καφεΐνη μπλοκάρει τους αισθητήρες του νευρικού μας συστήματος οι οποίοι μετρούν τα επίπεδα αδενοσίνης, μίας βασικής ουσίας για τη μεταφορά ενέργειας. Όταν τα επίπεδα της αδενοσίνης πέφτουν οι αισθητήρες στέλνουν ένα σήμα στον οργανισμό ότι χρειάζεται ξεκούραση. Όταν όμως οι αισθητήρες είναι μπλοκαρισμένοι από την καφεΐνη, το νευρικό μας σύστημα ξεγελιέται και δεν μετράει σωστά τα χαμηλά επίπεδα αδενοσίνης, άρα δεν στέλνει το σήμα στον οργανισμό για ξεκούραση.

Δευτερευόντως, επειδή ο οργανισμός αντιλαμβάνεται τη δράση της καφεΐνης ως ένα σοκ, παράγει αδρεναλίνη η οποία με τη σειρά της αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στους μυϊκούς ιστούς, αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό, κ.λπ.

Η καφεΐνη μας παρέχει αρνητική ενέργεια αφενός γιατί δεν έχει καμία θρεπτική αξία και αφετέρου γιατί δεν μας προσφέρει ενέργεια, απλώς ξεγελάει τον οργανισμό μας ότι δεν χρειάζεται ξεκούραση. Υπάρχουν πολλές επιστημονικές έρευνες που αποδεικνύουν ότι η καθημερινή υψηλή κατανάλωση καφέ (πάνω από 400 mg καφεΐνης, περίπου 4-5 καφέδες την ημέρα) έχει μία ή περισσότερες από τις εξής αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας: νευρικότητα και άγχος, αϋπνία, προβλήματα πέψης, μυϊκά προβλήματα, έξη, υψηλή αρτηριακή πίεση, κόπωση, αυξημένο καρδιακό ρυθμό, συχνή διούρηση.

 

 

Πως όμως μπορούμε να προσφέρουμε στον οργανισμό μας θετική ενέργεια όταν τη χρειάζεται; Η θετική ενέργεια μπορεί να προέλθει από τρεις πηγές: (α) επαρκή ποσότητα και κυκλοφορία αίματος ώστε να οξυγονώνονται οι μυϊκοί ιστοί και ο εγκέφαλος, (β) το "μαγικό" μόριο που μεταφέρει την ενέργεια που χρειάζονται όλες οι λειτουργίες και τα όργανα του σώματός μας, την ATP και (γ) πηγές ενέργειας (π.χ. γλυκόζη).

Οι καλύτεροι τρόποι για να δώσουμε στον οργανισμό μας θετική ενέργεια είναι:  
Ροφήματα με ενεργειακά βότανα χωρίς καφεΐνη. Υπάρχουν ροφήματα βοτάνων χωρίς καφεΐνη που αυξάνουν άμεσα τα επίπεδα ΑΤΡ στο αίμα (ginseng, κ.ά.) και άλλα με διαφορετική δράση αλλά με μεγαλύτερη διάρκεια. Ένα από αυτά είναι η τσουκνίδα η οποία αυξάνει τη συνολική κυκλοφορία του αίματος με αποτέλεσμα οι περιφερειακοί ιστοί να οξυγονώνονται καλύτερα και έτσι να αυξάνεται το επίπεδο ενέργειας. Η τσουκνίδα συνδυάζει υψηλή συγκέντρωση βιταμίνης C και σιδήρου. Η βιταμίνη C μεγιστοποιεί την απορρόφηση σιδήρου από τον πεπτικό σωλήνα, ενώ ο σίδηρος είναι βασικό συστατικό της αιμοσφαιρίνης.
Νερό. Τα κύτταρα χρειάζονται πολύ νερό για να παράγουν ΑΤΡ.
Μπανάνες, καρότα. Και τα δύο περιέχουν υψηλές ποσότητες βιταμίνης Β6 η οποία συνεισφέρει στη δημιουργία αιμοσφαιρίνης και στη διατήρηση ικανών επιπέδων γλυκόζης (μίας βασικής πηγής ενέργειας) στο αίμα.
Φυσικοί χυμοί πλούσιοι σε βιταμίνη C. Η βιταμίνη C όταν λαμβάνεται σε εύκολα αφομοιώσιμη μορφή, συνεισφέρει στη μείωση της κούρασης και της κόπωσης.
Ξηροί καρποί. Ορισμένοι ξηροί καρποί (αμύγδαλα, φουντούκια, φιστίκια, κ.λπ.) περιέχουν υψηλές ποσότητες μαγνησίου, ενός στοιχείου απαραίτητου για την παραγωγή ενέργειας.

 

Αφήστε το σχόλιό σας
Σχόλια
6/11/2020 10:10 πμ
Το διαβεβαιώνω, το τσάι του βουνού μπορεί να κάνει θαύματα!!!