Ιστολόγιο

Τσάι του βουνού: Οι ιδιότητές του το κάνουν «όπλο» κατά των ιώσεων

Τσάι του βουνού: Οι ιδιότητές του το κάνουν «όπλο» κατά των ιώσεων

Το τσάι του βουνού ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα με την αντιμικροβιακή, αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση του.

 

Το τσάι του βουνού δεν είναι μόνο ένα απολαυστικό ρόφημα. Είναι και ένα βότανο με ιδιότητες που, μεταξύ άλλων, μας προφυλάσσει από τα κρυολογήματα και άλλες ιώσεις.

Είμαστε όλοι εξοικειωμένοι με τα συμπτώματα που φέρνει μαζί του το κρυολόγημα (συνάχι, γδάρσιμο στο λαιμό, αδυναμία, κ.ά.), μία από τις συχνότερες ιώσεις που κάνουν την εμφάνισή τους μαζί με τα κρύα. Ναι, το απλό κρυολόγημα είναι κι αυτό μια ίωση, καθώς προκαλείται από μία πλειάδα ιών, με συχνότερο τον ρινοϊό. Απλώς τα συμπτώματά του είναι πιο ήπια από εκείνα του ιού της γρίπης.

Ακόμα κι έτσι, όμως, παραμένουν ενοχλητικά, εκνευριστικά και όποιο άλλο επίθετο σας έρχεται, κι ας μην ξεκινάει από «ε».

Δυστυχώς, το φθινόπωρο δεν φέρνει μαζί του μόνο την πτώση των φύλλων και τις ρομαντικές φωτογραφίες στο Instagram, ούτε ο χειμώνας μόνο το κρύο που εμπνέει για χουχούλιασμα μπροστά στο αναμμένο τζάκι, με μία κούπα τσάι να ζεσταίνει τα χέρια και το μυαλό μας. Φέρνουν μαζί τους και τις ιώσεις.

 

Γιατί οι ιώσεις ευδοκιμούν τον χειμώνα;
Οι λόγοι είναι πολλοί και σε μεγάλο βαθμό σχετίζονται με τη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος και με το πόσο αποτελεσματική άμυνα μπορεί αυτό να παίξει εναντίον του συστήματος επίθεσης της «αντίπαλης ομάδας», των ιών.

Οι σημαντικότεροι από αυτούς τους λόγους είναι:

1. Όταν κάνει κρύο, μένουμε κυρίως σε κλειστούς χώρους και ερχόμαστε σε επαφή με περισσότερους ανθρώπους, με αποτέλεσμα την έκθεσή μας σε περισσότερους ιούς.

2. Οι ιοί, από τη μεριά τους, κάνουν πάρτι με το κρύο, γιατί το εξωτερικό τους περίβλημα παγώνει και σκληραίνει (σαν να φορούν πανοπλία), επιτρέποντάς τους να εξαπλώνονται ευκολότερα. Αντίθετα, η ζέστη είναι εχθρός τους, γιατί κάνει το περίβλημά τους ζελέ και, ως εκ τούτου, τους ίδιους ευάλωτους κατά την έκθεσή τους στο περιβάλλον.

3. Παράλληλα, οι ιοί ευνοούνται και από τα χαμηλότερα επίπεδα υγρασίας. Το καλοκαίρι, λόγω της αυξημένης υγρασίας στην ατμόσφαιρα, προσκολλώνται πάνω στα μικροσταγονίδια που αιωρούνται, γίνονται βαρύτεροι και πέφτουν στο έδαφος. Έτσι, ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν στον ρινοφάρυγγα υγιών ατόμων, η μετάδοση τους είναι πολύ πιο δύσκολη. Τον χειμώνα, όμως, που ο καιρός είναι πιο ξηρός, παραμένουν περισσότερο στον αέρα, με αποτέλεσμα την πιο εύκολη μετάδοσή τους.

4. Ενώ οι ιοί έχουν ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξή τους τον χειμώνα, η άμυνα του δικού μας οργανισμού δέχεται πλήγμα από το κρύο, πριν καν δεχτεί οποιαδήποτε «επίθεση» ιού. Κι αυτό γιατί το κρύο προκαλεί συστολή των αιμοφόρων αγγείων, οπότε τα λευκά αιμοσφαίρια (βασικά στοιχεία του ανοσοποιητικού μας συστήματος που καταστρέφουν τους ιούς) δυσκολεύονται να κινηθούν. Έτσι, επιβραδύνεται η άμυνα του οργανισμού μας.

5. Ταυτόχρονα, τα επίπεδα βιταμίνης D, που αυξάνονται με την έκθεση στον ήλιο, τον χειμώνα πέφτουν και μαζί τους «πέφτει» και η αποτελεσματικότητα του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

6. Κι έρχονται εδώ να προστεθούν η κακή διατροφή, η σωματική και ψυχική κούραση και οι συναισθηματικοί παράγοντες, που όλα συμβάλλουν στη μείωση της αποτελεσματικότητας του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Βεβαίως, αυτά επενεργούν αρνητικά κάθε εποχή. Απλώς, οι καιρικές συνθήκες, το βαρύ πρόγραμμα της καθημερινότητας και το γεγονός ότι ο χειμώνας είναι η εποχή κατά την οποία απέχουμε περισσότερο από την ξεκούραση των καλοκαιρινών διακοπών, παίζουν ρόλο στην σωματική και ψυχική καταπόνησή μας.


Πώς μπορούμε να προφυλαχθούμε αποτελεσματικά από τις ιώσεις;
Με βάση τα παραπάνω, καταλαβαίνει κανείς πόσο σημαντικό είναι να αερίζουμε καλά τους κλειστούς χώρους όπου ζούμε ή δουλεύουμε, να τηρούμε τους κανόνες υγιεινής, να αποφεύγουμε την επαφή με πάσχοντες ή τους χώρους με συνωστισμό όταν νιώθουμε ότι το ανοσοποιητικό μας δεν είναι στα «γερά» του.

Αυτό το τελευταίο σχετίζεται και με το πιο σημαντικό: τη θωράκιση του οργανισμού μας μέσω της ενίσχυσης τους ανοσοποιητικού μας συστήματος, που είναι η δική μας ασπίδα κατά των ιών.

Πώς να το ενισχύσουμε;

Μεταξύ άλλων, φροντίζοντας να κοιμόμαστε καλά για την ψυχική και σωματική ξεκούρασή μας, προσέχοντας τη διατροφή μας και μη αμελώντας την ενυδάτωση του οργανισμού μας μέσω άφθονων υγρών.

Διάφορα ροφήματα βοτάνων μπορούν να έχουν θετική συμβολή και στα τρία, προσφέροντας ως εκ τούτου προφύλαξη και προστασία στον οργανισμό μας.

Το πιο αποτελεσματικό από αυτά είναι το ελληνικό τσάι του βουνού, που δεν περιέχει καφεΐνη και είναι πλούσιο σε ωφέλιμα στοιχεία.


Ωφέλιμες ιδιότητες του ελληνικού τσαγιού του βουνού
Πώς βοηθά, λοιπόν, το ελληνικό τσάι του βουνού στην προφύλαξη του οργανισμού μας από τις ιώσεις και χάρη σε ποια συστατικά του το επιτυγχάνει αυτό;

 

 

Αντιμικροβιακή δράση. Η λαϊκή σοφία ήθελε πάντα να πίνουμε τσάι του βουνού για να καταπολεμήσουμε τα κρυολογήματα. Η γιαγιά μας, βέβαια, που μας το έδινε ως φάρμακο, δεν γνώριζε για τα αιθέρια έλαιά του, που περιέχουν μονοτερπενικούς υδρογονάνθρακες. Ήξερε μόνο, εμπειρικά, πως «κάνει καλό». Η επιστήμη ήρθε να επιβεβαιώσει τη γιαγιά μας, αναγνωρίζοντας στα αιθέρια έλαια του ελληνικού τσαγιού του βουνού σημαντική αντιμικροβιακή δράση.

Αντιφλεγμονώδης δράση. Εδώ, τη «δουλειά» την κάνουν κυρίως οι ομάδες των φλαβονοειδών, των τερπενίων, των λιπιδίων, των φυτοστερολών και των διτερπενίων. Η συνεισφορά, ωστόσο, της αντιφλεγμονώδους δράσεως του τσαγιού του βουνού στην πρόληψη των ιώσεων είναι έμμεση. Κι αυτό γιατί με τη μείωση των φλεγμονών, που συνήθως υπάρχουν ακόμα και σε υγιείς οργανισμούς, βελτιώνεται συνολικά η κατάσταση της υγείας μας και ενδυναμώνεται το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Αντιοξειδωτική δράση. Η ύπαρξη πολυφαινολικών ενώσεων στο ελληνικό τσάι του βουνού του χαρίζει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Ο οργανισμός μας παράγει μεν αντιοξειδωτικές ουσίες για να προστατευτεί από την βλαπτική δράση των των ελεύθερων ριζών, προσλαμβάνει όμως αντιοξειδωτικές ουσίες και μέσω της διατροφής του προκειμένου να αμυνθεί εναντίον του οξειδωτικού στρες που αυτές προκαλόυν. Οι πολυφαινολικές ενώσεις του τσαγιού του βουνού μπλοκάρουν τις ελεύθερες ρίζες και χάρη σ’ αυτή την αντιοξειδωτική δράση ενισχύεται το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Για να είναι, όμως, αποτελεσματική η δράση του τσαγιού του βουνού, πρέπει να καταναλώνουμε 2-3 φλιτζάνια ημερησίως το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Το φθινόπωρο για να ενδυναμώσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα και τον χειμώνα ως πρόσθετη άμυνα, χάρη στην αντιμικροβιακή και αντιφλεγμονώδη δράση του.

 

 

 

Αφήστε το σχόλιό σας
Σχόλια
16/11/2020 5:45 μμ
Ό,τι καλύτερο για τον χειμώνα! Αγαπώ να κάθομαι μπροστά από το τζάκι, να βρέχει και να απολαμβάνω το τσάι μου! Είναι φανταστικό πόσες διαφορετικές ποικιλίες και γευσεις τσαγιού υπάρχουν. Ευτυχώς πλέον βρίσκω πάαρα πολλά εδώ https://eshop.masoutis.gr/categories/index/prwina?item=544&subitem=022113&subdescr=tsai---afepshmata και αγοράζω κάθε φορά και κάποιο διαφορετικό!!
16/11/2020 5:46 μμ
Ό,τι καλύτερο για τον χειμώνα! Αγαπώ να κάθομαι μπροστά από το τζάκι, να βρέχει και να απολαμβάνω το τσάι μου! Είναι φανταστικό πόσες διαφορετικές ποικιλίες και γευσεις τσαγιού υπάρχουν. Ευτυχώς πλέον βρίσκω πάαρα πολλά εδώ https://eshop.masoutis.gr/categories/index/prwina?item=544&subitem=022113&subdescr=tsai---afepshmata και αγοράζω κάθε φορά και κάποιο διαφορετικό!!
11/2/2021 5:49 μμ
Every weekend i used to pay a quick visit this web site, for the reason thawt i want
enjoyment, ass this this web page conations in fact nice funny material too.

https://sdjnckjdsjnckdc.com/
buy essay online for cheap
buy essay online for cheap - Maurine -
1/3/2021 6:19 πμ
I visit daily a few sites aand information sites to read posts,
but this web site offers feature based writing.
https://kratomwwwtea.com/where-to-buy-kratom.html
krave kratom
krave kratom